söndag 24 april 2011

Som en jäst bulldeg...

Ja, så känner jag mej just nu. Igår lagades det mat mest hela dagen, eller i alla fall förmiddagen...
påskmiddag var inbokad hos min kära syster,där också mina två bröder och mor o far skulle vara, alltid lika trevligt! Jag började med att slänga ihop en vegetarisk paj. Den fick innehålla det jag hade hemma och den blev SJUKT god! Quorn bitar,purjolök,gullök,persilja,grönkål salt peppar, lite grädde o massor av örtkryddor toppat med riven ost, väldigt lyckad om jag får säga det själv hehe... Sen slängde vi ihop en omelett med färsk timjan,purjolök och fetaost, också sjukt god... tillsist blev det att göra efterättspajen, vanlig pajdej, jordgubbar blandat med cremefraise,grädde,några ägg och vaniljsocker.... EXTREMT god den också. För att skryta lite haha... Allt packades ihop och togs med till syster, där fanns det givetvis ännu mer mat... o jag tror inte jag varit så mätt på länge, känner mej fortfarande helt uppsvälld, men det var jättetrevligt att träffas allihopa...och trots att det känns som jag sprängt magsäcken är jag i alla fall glad att jag kan ÄTA igen...

För er som inte vet har jag på några månader gått ner 16 kg, vilket jag egentligen inte har nåt emot... Men det har varit pga all medicin jag fått.... och det har inte kännts helt ok faktiskt... Nu börjar jag må bättre, har slutat äta så mycket och har faktiskt hellre ONT... Piller, jag säger då det.... Väldigt lätt att skriva ut till höger och vänster, väldigt mycket lättare än att hitta en bättre mer permanent lösning. För ingen orkar engagera sej, och resurser finns det inte heller! Nu hoppas jag i alla fall på svar från min MR som jag var på i veckan, så får vi se vad som händer, håll tummarna för mej!
Hörs!

1 kommentar:

  1. jag håller tummar och tår, tack för tervligt sällskap igår=)

    SvaraRadera