torsdag 5 maj 2011

Update!

Hej allihopa..
Jag har inte varit så aktiv här på några dagar eftersom jag varit oerhört trött.
I måndags var jag hos sjukgymnasten på RehabCentrum, för en "second-opinion" som Ortopeden önskat. Det läkaren tänkte var att dom förmodligen är mer kunniga där, än på det stället jag varit förut och det visade sej verkligen vara så plus att vi nu även har svaret från MR. Jag har svullnader på två ställen i axeln, plus att mitt överben (eller vad han nu sa) är vinklat i grad 2. (kan tydligen vara från 1-3) och det gör det lättare för mej att få dessa problem. Det är alltså både svullet kring muskulatur och ben samt något för trångt redan från början. Tanken nu är att jag ska börja träna, men eftersom jag fortfarande har ont så bestämdes det att jag skulle få en sista kortisonspruta... som förhoppningsvis skulle sättas på rätt ställe denna gång. Sjukgymnasten fick tag i ortopeden och jag fick slänga mej iväg till honom direkt för en spruta, snacka om tur... för han skulle vara bortrest en vecka sen... ÄNTLIGEN känns det som att det går framåt. Förhoppningsvis ska denna spruta som är den tredje jag fått, ha hamnat rätt, eftersom ortopeden har mkt längre erfarenhet än AT-läkarna jag varit hos tidigare. Konstigt att det ska behöva ta så lång tid innan man får riktig hjälp. Men för första gången på länge känns det iaf som att jag kan se ljuset i slutet av en lååååååååååååånga mörka tunneln....

Komma igång att träna med sjukgymnasten, sen fortsätta träna själv.. och förhoppningsvis så småningom börja JOBBA igen... äntligen!!!!!
Känner mej hoppfull.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar