onsdag 11 maj 2011

Jag+Maja= Agilitykurs!

Jo visst, ikväll drar det igång, äntligen! Majaluringen o jag ska gå grundkurs i agility. Känns skönt att komma igång med lite aktivitet igen, det var längesen jag var på klubben. Förra sommaren blev det heller knappt några tävlingar,varken agility eller uställning... heller inte anlagsprov i viltspår för flera av dom, som jag hade tänkt. Det blev flytt,sjukskrivning och annat istället... Lite hemma träning och några spår i skogen blev det ju förstås, men nu tar vi nya tag o satsar inför kommande tävlingar i sommar och höst!

Maja är numera en VILD bångstyrig tonåring, så lite aktivering kommer sitta FINT! ;)
Dessutom är lite ensamtid med Matte aldrig fel... Har precis gjort färdigt blodpuddings godis i ugnen så nu väntar vi bara på att klockan ska bli närmare 17, sen bär det iväg! Ska berätta att jag faktiskt hittat blodpudding utan socker, heller inget tillsatt sötningsmedel, så det känns ju faktiskt lite bättre! Det är fruktansvärt varmt ute, känns som värsta sommaren redan.. Hoppas det svalnar av lite till eftermiddagen/kvällen... det lär behövas... annars blir det inte roligt för varken hundar eller ägare på kursen...
well well, vi hörs hörrni!

1 kommentar:

  1. ni hade riktigt fin kontakt igår...såg inga tonårsfasoner

    SvaraRadera