tisdag 24 maj 2011

Livet...

Här ligger jag, nerbäddad i soffan... Hostar och snorar som bara den. Astman kommer och går och febern likaså... Ute blåser det så mycket att jag snart börjar undra om huset kommer blåsa bort! Lilla Mira som endast väger drygt 2 kg har nästan svårt att gå ute... O ingen av hundarna verkar faktiskt uppskatta utevistelse just nu.. Så här ligger vi, allihopa... Nerbäddade i våran stora fina divan soffa... Som Många förmodligen tycker är alldeles för fin för att ha hundar i... O det är den nog.. eller var iaf.. Nu är den väl inhårad av både hundar och katter. Men så är det, så är det med det mesta hos oss... Här är det i princip hår på allt, på kläder,möbler och förmodligen också på maten ibland. På nybakta bullar, på kakor, på allt... Inte alltid, men jag kan garantera att det händer, ganska ofta. Det är sånt man får räkna med om man hälsar på hos oss. Här bor vi, och alla våra djur. Här finns hundar, katter, och massor av fiskar... Snart har vi höns också..
Jag vet att många tycker att vi är knäppa, faktiskt.. Jag vet det. Å vet ni vad, det struntar vi i! Det här har vi valt, så här vill vi ha det. Jag älskar djur, kommer alltid älska djur... och kommer förmodligen alltid ha djur. Att jag dessutom skulle träffa någon som faktiskt också trivs med djur, och har ett intresse för djur är jag otroligt glad över!

Självklart blir jag trött ibland... Vissa mornar önskar jag att jag kunde få sovmorgon, vissa dagar önskar jag att jag slapp gå ur sängen alls.. Men där är dom ju, mina vänner, som behöver mej. Varje gång jag kliver ur sängen och går ner till dom möts jag av några som längtar efter mej, och som alltid blir lika glada över att se mej. Hur trött jag än kan bli på dom ibland så slutar dom aldrig älska mej, dom älskar mej oavsett, dom förlåter mej för dom dagar jag är trött, har mensvärk... ont överallt.. inte orkar gå långpromenad, dom älskar mej ändå. Vi ligger här i soffan allihopa... o är ganska nöjda med livet, det är vi faktiskt. Så hur trött jag än är ibland, o även om tanken på frihet utan djur har slagit mej någon gång, så skulle jag aldrig välja bort det här, inte för några pengar i världen, inte för nåt!!!



Jag lever, jag har underbara djur, och en underbar karl...
Dags att börja vara tacksam för det, och sluta klaga över småsaker!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar