onsdag 25 maj 2011

Agilitykurs!

Ja, idag var jag o Maja iväg på kurs igen. Jag är fortfarande seg, av både förkylning o allergi, men det skiter jag i nu, orkar inte ligga hemma! Idag fortsatte vid med lite hopp,tunnlar och slalom... O började även med lite balanshinder. Maja var duktig idag, men lite trött och tankspridd, troligtvis pga löp... Däremot upptäckte jag idag att hon uppskattar kamp och lek mycket bättre än godis efter att hon presterat. Det var en intressant upptäckt, och det ska jag givetvis ta vara på. Det flesta av mina andra flickor är direkt godisgalna, och ofta tar man för givet att godis alltid är nr 1, men, tji fick jag! Imårrn ska jag tillverka en extra lång fleesefläta vi kan ha på träningar! Vi avslutade med att prova på "Däcket" Maja fattade direkt och var jätteduktig! Imårrn ska jag ställa upp lite hinder i trädgården, hoppas bara på lite bättre väder... det har varit alldeles för blåsigt.
Nåväl, jag är jätteglad att jag börjat på kursen i alla fall... ser fram emot sommaren, med lite utställningar,tävligar,spårprov och annat smått o gott... Dessutom har jag fått ett OTROLIGT valp-sug, så håll tummarna för att allt ska gå vägen för mej o Maja, så blir det underbara små ulltussar i höst!!!!!!!!!!!!!!! GUD va jag längtar!!!

Vi hörs!

1 kommentar: