söndag 13 december 2009

Lite små sur sådär...

Jo... Om ni undrar varför jag inte skriver så mkt, o varför det inte kommer nya bilder på kattungarna och kanske framförallt varför jag inte skrivit nåt om min nya alldeles egna hanhund Theddy (som samägs och bor med min kompis Linnéa) så kan ja säga att det är för att jag är så sur på "datorsituationen". Just nu sitter en värdelös hårdisk i våran dator, tillfälligt. På den får det inte plats nånting typ. Så när jag väl roat mej med att installera alla program ja behövde till min kamera så fick det typ plats 20 bilder på datorn. Grattis... Dessutom är datorn sjukt seg, så så fort man försöker ladda upp nåt så tar det ju några år....
Igår höll iaf våran brukshundklubb med Agilitytävling i ett ridhus bara en bit ifrån våran klubb (Ågrena) Jag satt som hinderfixare då å då, och frös halft ihjäl, men trevligt var det :) Och ja tror att tävlingen var lyckad överlag??? Måste säga att jag blev grymt sugen på att komma igång o tävla igen... Så det ska vi göra, till våren :) Jag fick ha med mej ALLA mina små eftersom per jobbade. (Jag fixade folk som rastade Fille) Dom fick sitta i en bur i köket där det var varmt. Sen tog ja ut dom då o då, så klart! Jag var lite orolig över hur dom skulle hantera situationen... inte kul om dom skulle skälla på alla folk som gick in o ut... (ja, framför allt den skeptiska Dottie)
Men det gick skitbra, inte ett ljud!!! Jag är så stolt över mina små, dessutom gick det jättebra när vi gick runt bland alla folk o hundar, Kellie var jätteglad och hoppa runt hela tiden o ville hälsa på alla, det är sån SJUK skillnad på henne nu! :) Dottie gick även hon fram o hälsade på några stycken, och jag är såååååååååå glad för det!!!
Kvällen avslutades med att jag var i fjugesta en stund och passade Theddy medans Linnea och barna var på julspel. Det gick bra, Mira och Dottie var med, dom lekte som gaaaaalningar!!! I veckan som kommer ska nog linnea komma ut hit nån dag så vi kan gå o släppa hundarna nånstans, ska bli kul när han får träffa några fler av mina :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar