tisdag 22 december 2009

Hm...

Jag funderar på att behandla mina älsklingar för noskvalster, dom har "snortat" endel på sista tiden.. framförallt sen det blev kallt... undra om dom blir mer besvärade då?? eller om kvalstren är mer aktiva? jag vet inte, men det slår aldrig fel, det blir alltid värre på vintern. Jag har ju behandlat en gång förut, så det är väl på tiden att göra det igen kanske. Det har ju dessutom tillkommit några hundar till flocken. Men däremot blir jag lite fundersam över Filles beteende...
Han har i några dagar "snortat" sådär som dom gör vid noskvalster, och ganska mkt... men helt plötsligt gick det över, nu hostar han istället. Riktig "torrhosta"... Inte kan han väl ha fått kennelhosta??? Han är ju aldrig med vid tävlingar, och han har inte träffat någon utomstående hund heller... o skulle han ha de borde han ju ha blivit smittad av nån av dom små, o då borde ju nån av dom ha uppvisat symtom? Dom är ju alla vaccinerade, men man kan ju ändå få det...
Ja, ja vet inte, han började med hostningen igår... det är inte hela tiden.. utan då o då, mest om han skäller till, så börjar han hosta efteråt...
Nåväl, jag håller på och försöka få tag i Ingrid, våran veterinär... för att rådfråga, och sen höra om hon kan skriva ut behandling för Noskvalster till allihopa... det blir ju billigt... Not.
Men va gör man inte för sina små?! och stora... Mammas STOOORA bäbis... du får inte vara sjuk på riktigt?!??!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar