söndag 20 december 2009

jorå såatt....

Det är ju lite dåligt med uppdateringar här just nu. Men det är mkt hemma, datorn är av den sämre modellen, i väntan på en ny dator...?? eller att det gamla ska bli "Frisk". Mitt bildprogram försvann med gamla datorn, därför är det jobbigt att ladda upp bilder som jag inte kan klippa till osv. MEn, jag ska meddela att kattungarna mår BRA. Den gråa måste tro att jag är dens mamma, eftersom jag var det första den så när den kom ut. Så fort man går förbi korgen blir hon galen (ja, jag är nästan säker på att det är en tjej, den enda tjejjen dessutom) Hon ska bara ut och fram till mej! Hon är jättesöt, medans dom andra är nöjda så fort Signe kommer till dom och ger dom mat. Lilla "E.T" Ska ut och se den stora världen, totalt orädd verkar hon oxå vara. Hon kryper fram till grinden där alla hundar sitter spänt och väntar.. där sätter hon sej, och stirrar blint på alla hundar... en lång stund. Sen går hon vidare och undersöker.. ja, golvet. Dom är 3 veckor nu, snart ska dom börja äta mat, och gå på låda....

Alla hundar mår oxå bra, även om dom små inte varit jätteglada i kylan som slog till så fort. Normalt brukar dom vänja sej succesivt... men nu blev det nog kallt för fort, ingen vill gå ut ;)
Inte ens Dottie och Kellie... o när dom väl går ut kissar dom o bajsar så fort dom bara kan, sen rusar dom mot dörren igen... ungefär som "ja, nu är vi klara, ni går vi IN!!!"
Theddy och Mira är anmälda till MyDog och en valputställning i katrineholm helgen efter, ska bli mkt spännande att se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar