måndag 7 december 2009

åh nej...

det är inte sant?! JO, tydligen. Häromdagen satt jag o skulle lägga upp 203948290348 bilder på Fujidirekt för att framkalla, då dom just nu hade portofritt... Jag har länge tänkt att fixa det så ja kunnat få mina favorit bilder på riktig bild. Plus att jag inte har sparat bilderna nån annanstans än på datorn, så det kan ju vara bra att få de gjort. Jag började med det hela ganska sent, och de verkade som om de skulle ta lång tid... så jag bestämde mej för att låta datorn stå på under natten. På morgonkvisten började min man tjata på mej om att stänga av datorn då den surrade så att han inte kunde sova... till slut orkade ja inte med hans tjat, får upp fujisidan o ser att allt är uppladdat o klart, och jag fick för mej att det hamande i ett "webbalbum" men tji fick jag, för när jag klickade vidare på sidan försvann ALLT... ni kan ju förstå att jag blev måttligt road av det hela. Men men... jag får väl roa mej med att sortera o lägga upp alla bilder EN GÅNG TILL DÅ!!!! stänger av datorn.... inte mer med det.... några timmar senare på dagen skulle gubben ha datorn till nåt... efter en stund kommer han ner.. "det går inte att starta datorn,windows startar inte" Det har alltså hänt, datorn kraschat.... NU AV ALLA GÅNGER?!?!? är det inte SJUKT?!?!?! Jag som precis var på väg att fixa med alla bilder, å så händer det här?!?!?!
Som TUR är har jag dom finaste bilderna sparade i kameran, ifall nåt skulle hända. och från o med nu ska ja spara allt på skivor... så det får ja väl önska mej i julklapp... jag är så arg o bitter så ja vet inte vad... o ledsen med... Jag hade ju tänkt ordna en almänacka till nästa år oxå... men bilder på hundarna o sånt... men jag får se om det går att rädda, Per är ju ganska duktig...
men usch... nä, jag är riktigt ledsen över det här... o jag har ju lärt mej nåt...i alla fall...
Förövrigt kan jag meddela att kattungarna mår bra, alla har öppnat ögonen mer eller mindre o växer som bara den. Stora syrran tar över mamma-rollen ibland o ligger inne hos småsyskonen, tvättar dom osv... Dom små verkar dock störa sej på att det inte finns nån mjölk att hämta där... Men Kuben kan vara nöjd över sin insats tycker jag, så mamma fick vila lite :)

1 kommentar:

  1. men vad trist....Jag har ju en del bilder här inne på dina voffar...både på datorn nere och laptopen.

    SvaraRadera