onsdag 15 augusti 2012

Vardagsfix...

Jag har lite mini-semester igen, skönt. Man hinner med så mycket extra... många fler promenader, utefix, innefix... o att bara vara...

Igår blev det kloklippning och tandborstning på hela gänget, idag enbart tandborstning. Försöker sköta mej när det gäller tandborstningen, det är ju så himla viktigt egentligen... och så slipper man otrevligheter i framtiden... Ikväll blev även alla avmaskade, tänkte jag skulle passa på nu, framförallt med Dottie inför den kommande parningen. Ska boka in Vaccination för henne o dom andra vuxna med.. börjar bli dags.

På tal om Dotties Parning kan jag meddela att hanen jag tänkt ut till henne igår blev undersökt för Patella och PRA UA, så nu är allt grönt! Bara att vänta på hennes löp! Känns jättekul, och väldigt spännande! Mer info om honom, och hela kombinationen kommer senare.... :)

Känner mej lite duktig idag.. har gått o småplockat med saker hela dagen.. duschat blommor, fixat o donat... gått så mycket dom sista dagarna att jag fått nån slags kramp i rumpan, kanske är ischias som bråkar, vet inte. Det hugger till o strålar ut i benet o är fruktansvärt obehagligt... jag hoppas verkligen det ger sej.
Hundarna är i alla fall nöjda... nu har vi soffmys med tuggskor och har det allmänt bra...


I söndags spikade jag upp pristavlan o gjorde iordning den.. blev så peppad efter den fantastiska helgen!
Färgglatt o fint! Nu hoppas vi på fler lysande resultat i framtiden!

2 kommentarer: