söndag 12 augusti 2012

Int.Utställning i Askersund Lörd och Sön!

Tänkte bara säga att det gick SKITBRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA i helgen!!!!!!!!
Jag är i nåt slags chocktillstånd fortfarande.... över båda dagarna.. det är overkligt, det är som en dröm...
jag kan fortfarande knappt tro att det är sant...

Igår ställdes Maja i Öppenklass med Excellent 1a och Ck!
Blev andra bästa tik och fick CERT och R-Cacib!!!!
Jag som inte ens ville åka dit på morgonen.. Hennes päls har blivit lite skavd vid halsen av fästinghalsbandet o det kändes så träligt... å sen vet jag att hon inte är begåvad med överdrivet mkt päls överlag såhär års... så jag var faktiskt inte så pepp, även om jag tycker min hund är otroligt fin...
Men jag är GLAD att jag gjorde det såhär i efterhand! Kritiken löd:
"Correct Type. Feminine head. Nice Neck and Chest. Correct topline, good tailset. Needs better angulations. Needs in better coat Condition. Correct in Movement"
Domare : Nemanja Jovanovic
Min fina lilla "maja". Cefeus Fantazia Of Gimli

Idag var det dags för valparna, o framförallt dags för MEJ att för första gången ställa min egen uppfödning. Det var nio papillonvalpar anmälda med mina två tjejjer, och "Zorro" såklart.
Först blev Zorro bästa hanvalp med Hp, till min stora förtjusning såklart! Sen blev dessutom Hollie bästa Tikvalp! Mindie fick fin kritik men blev idag sist eftersom han tyckte att hon rörde sej lite snävt än så länge. (de brukar kunna ändras, som han sa... å de ska det göra såklart!)
Hollies kritik löd:
"Harmoniskt byggd. Fint Väl proportionerligt huvud. Välställda öron. Fin hals, rygg och svans. Tillräckliga vinklar. Utmärkt bröstkorg och kropp. Fin päls. Sunda rörelser"
Domare Erling: KJ Pedersen

Mindies kritik löd:
"Harmoniskt Byggd. Fint huvud och uttryck. Välställda öron. Fin hals, rygg och svans. Tillräckliga vinklar. Utmärkt bröstkorg och kropp. Fin päls, rör sej väl från sidan, kunde önskas lite vidare"
Domare: Erling KJ Pedersen

Zorros kritik får ni vänta på.. för den har ja inte just nu... men vilken dag!!!!!!!! Jag är så lycklig o stolt... så jag vet knappt om ja kan tro på att det är sant!!! :)
"Mormors" lilla snutta!!! Jag är så stolt!!!!!!!!!
Snacka om perfekt helg va!!!! :)

Nu får ja tacka för mej... ta en promenad o sen lägga mej på soffan resten av kvällen..
jag är totalt slut!Vi hörs!!!! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar