torsdag 23 augusti 2012

Komma i form...

Är min plan, o det går bra! Promenader tar man ju alltid när man har hund, men jag har börjat lägga upp det på annat sätt. Planerar in några långkörare per vecka, runt 8-10 km. Sen blir det ju vanliga rundor mellan 2-5 där i mellan. Sen jag skaffade min Iphone o Runkeepern till det är jag så taggad så det är inte klokt! Har ägnat veckan åt att mäta några av dom vanliga rundorna jag brukar gå, långa som korta, å det gör mej ju inte mindre taggad precis. Dessutom har jag och Jenny tänkt att vi ska börja gymma igen, som förr! Så vi är supertaggade! Jag har dessutom börjat göra små övningar här hemma, som sit-ups hitils 10*5, där man håller den sista varje gång.. sådär länge att man nästan får kramp, det är gött! Sen gör jag mina övningar för axlarna som sjukgymnasten lärde mej, samt benövningar för att stärka mina innerlår muskler, eftersom jag har lite dumt vinklade knän behöver jag det för att hålla ihop dom.

Hundarna är väldigt nöjda o glada som alltid, å känns gött att pressa sej till extra form nu inför Dotties parning o allt, det skadar aldrig! Idag blev det även tandborstning på flickorna, vissa accepterar det mer, vissa mindre. Hollie är den som är svårast, hon är så STARK när hon sätter emot. Men det gick, jag ger mej såklart inte. O lite godis o mutor gör ju det hela lite roligare i alla fall. Annars peppar vi till inoffen i Karlskoga 1a sept. Det var 6 pappisar anmälda, skoj! 3 av dom är från min uppfödning, resten blir en överaskning!

 Mina älskade bebisar! Så fina ni blivit, "mormor" är SÅ stolt!
Trötta o nöjda efter morgonens promenad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar