måndag 29 augusti 2011

Regnig måndag...

Ja, idag regnar det igen... o det märks att det har regnat mer på sista tiden. Vi gjorde en liten fiskerunda igår, med Maja o Flame. Vi går ju genom hyresvärdens kohage för att komma till ån, o igår var det rejält blött... Dessutom blir det ganska söndertrampat... När vi klarat oss över dom värsta surhålen o snart var framme på "fastmark" trampade jag självklart ner i värsta hålet... Jag blev inte speciellt torr om foten...

Landet ger oss fortfarande mycket att äta, squashen tar aldrig slut! Kommer mer o mer, Nu kommer även gurkor,grönkål,rädisor,kidneybönor osv. Tomaterna mognar sent, men dom flesta jag känner som odlat tomater har inte heller fått sina mogna än... Om man inte har i växthus. Nu är dom på gång i alla fall!


Vi har en hel del tomater på gång, så det vore ju roligt om dom ville mogna också!
Nu sitter jag o väntar på att regnet ska sluta ösa ner, så jag o hundarna kan ge oss ut en sväng! Jobbar mycket denna vecka, känner mej lite stressad... Har lite saker jag borde få gjort... både VILL och borde få gjort... Mer om det en annan gång!
Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar