tisdag 30 augusti 2011

Hackhöna...

Ja, en av våra dv.kochin hönor verkar vara en "hackhöna". När vi fick henne var hon ganska rejält pickad på huvudet, vilket kändes lite ovanligt just på sånna här raser. Enligt min erfarenhet är dom oftast väldigt snälla mot varandra. När hon har varit hos oss har jag inte sett att nån varit elak, men ibland får jag känslan av att hon är utanför. Igår när jag skulle natta de små såg jag att hon ser lite ruggig ut... Förmodligen mår hon inte riktigt bra. Sånt där känns alltid i hjärtat. Jag mår dåligt när djur ser ledsna ut, inte verkar må bra, eller är utmobbade. Det är samma känsla som när vi tog hit min arb.kamrats höns, o hennes tupp tog över hela hönsgården. Våran tupp såg SÅ ledsen ut, verkligen deprimerad. När dom fick flytta tillbaka SÅG man verkligen hur han levde upp igen, sträckte på sej o såg stolt ut! Då släpptes en stor klump ifrån bröstet.

När jag tände hos pullorna imorse, verkade lilla "Jenny" fortfarande ganska pigg. Jag kommer hålla ett extra öga på henne, så får vi se. Jag gillar ju verkligen mina små pullor, ni får tycka va ni vill! Men jag känner mej verkligen ledsen idag... Jag hoppas hon återhämtar sej, för snart kommer det nya vänner, o kanske kan hon hitta en kamrat eller flera där? Dessutom är dom yngre, o hon kommer kunna ta plats på ett annat sätt.
Det är bara några dagar kvar nu, innan det kläcks här...
Så spännande!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar