måndag 8 augusti 2011

Nya tider...

Ja, nu börjar mitt "nya" liv. Idag ska jag börja jobba igen, jag har varit hemma i 7 månader nu. Det känns konstigt... o roligt förstås. I vintras mådde jag piss, axeln störde min sömn, o hela min vardag. Jag var som en zombie i flera månader. Till våren, o början på sommaren började jag må lite bättre... o nu tillslut har jag äntligen börjat känna igen mej själv. Mina arbetskläder däremot känner inte igen mej, efter att ha "förlorat" 20 kg så satt dom allt annat än bra, men det är inte direkt något jag gråter över ;) Jag är taggad, men också nervös. Hur ska det gå? Kommer jag att hålla? Kommer det fungera, kommer det bli bra? Jag vill inget annat, verkligen inget annat...

Igår var det förövrigt det stora bad-dagen här. Pixie, Kellie, Dottie, Mira och Fly fick uthärda varsitt behövligt bad. Nu är alla rena o fina igen, dessutom blev det kloklippning på alla. Jag var ganska trött efter dom bestyren. På fredag får Maja sitt bad, dagen innan utställningen. Flame borde också badas, kanske tar det då. Å ja, vem är Flame undrar säkert några av er??
Jo, det är husses "nya" alldeles egna hund. Å jag ska berätta mer om henne en annan dag, hon ska givetvis få en alldeles egen presentation förstås.


Våra alldeles egna hemodlade underbart goda Squash!
Jag är otroligt stolt, eftersom jag planterat dom alldeles själv! Det trodde ni nog inte om mej, men JO! Jag har blivit trädgårdsintresserad! Helt fantastiskt!
I veckan kommer även (ÄNTLIGEN) våra höns hit! Våran plan är att bli så självförsörjande som möjligt, till nästa år expanderar vi förmodligen. Främst med odlingen då. Å nä, jag äter givetvis inte hönsen, dom är till för äggen, o MYSFAKTORN!
Längtar!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Lycka till med jobbstarten nu då. Vi får ses när vi kommer hem igen. Vilken dag ställer du förresten i Askersund?
    Hälsa gubben att Aaron fick en torsk på ca 5 kg när han var ute och fiskade...den ska vi äta idag=)

    Satt o läste en tidnign och kom över en intressant artikel angående matintolernas/känslighet och hur de kan påverka kroppen med tex ledvärk mm. Här är länken till det http://alcat.no/attachments/File/Hjemmet.pdf
    Annars så är jag tokförkyld med feber, härligt!

    SvaraRadera
  2. Häjj! Ja, nu vet du ju när jag ställer eftersom vi tala i telefönen. Ska läsa den där artikeln!

    SvaraRadera