onsdag 17 augusti 2011

Dags att börja på nytt!

Jo, nu är det dags att ta tag i sej själv. Jag mår ju mycket bättre igen. Visst gör axeln ont till och från, även andra kroppsdelar. MEN, jag har varken tid eller lust att sitta inne och tycka synd om mej själv. Idag kände jag att det var dags... Jag dammade fram spårlinan, o mina spårkunskaper och gav mej ut för att lägga ett personspår. (det var verkligen inte igår) Eftersom jag ändå inte har några klövar till viltspår tänkte jag att personspår får duga :) Maja har aldrig provat det förut, så det blev premiär, inte bara för nya selen, utan för hela Maja!


Titta så stolt o fin hon är i nya "arbetskläderna" :)

La inte så långt spår denna gång, ca 15 m nånting. Hon började spåra väldigt säkert, tappade bort sej lite en gång, men cirklade tillbaka och hittade spåret igen. Spårade som en klocka fram till slutet. Hon är duktig, men förstog nog knappt själv vad det var hon gjorde så bra, och varför matte blev så glad när hon hittade lite godisar i slutet. Jag blev i alla fall taggad, så jag lär försöka snart igen!


Maja, strax framme vid slutet :)

Tyvärr blir det ju ingen fortsättningskurs i agility för oss i höst, eftersom datumen inte alls passade oss, tyvärr. Men vi får hoppas att vi kan få gå kurs i vår. O så satsar vi på spår i höst istället! :) Jaha, tillbaka till köksbestyren, ut på promenad... o sen blir det arbete ikväll igen!
Kram o puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar