måndag 5 april 2010

Våren är här!!!

Börja med en liten mobil-bild från Lördagens utställning i Älvsjö...

Visst är hon söt!

Sen ska ni få höra... Fly bedriver en liten kampanj... den heter :
"Sälj Maja!!! Jag är minsan en riktig hund jag med!!!"
Jo, jag har ju sagt att jag delvis skaffade Maja för att ha en hund i lagom storlek, och som tål alla väder. En hund som inte gömmer sej i agility-tunneln när det regnar och en hund som klarar/vill vara ute i alla väder och inte bryr sej om den blir blöt, smutsig och skitig... Fly, lilla prinsessan har väl förstått att det är henne jag syftat lite på i min tanke om att skaffa Mittel... å eftersom hon tycker att Maja är det mest jobbiga som finns på denna jord har hon bestämt sej för att visa att hon minsan oxå är en riktig hund....

Maja tar sej ett första dopp...
Fly är inte sämre hon!!!
Titta va ja kan matte, ojojoj va ja badar!!!

Stackars Fly, Hur mycket hon än kämpar och hur långt hon än kommer driva denna lilla kampanj så kommer jag aldrig sälja Maja. Stackars Fly får helt enkelt bita ihop och inse att det är såhär det kommer att vara haha.... Fly är alltid en sur tant när det kommer in nya individer i flocken så hon ger sej väl... Bara det att hon hatar Maja lite extra mycket och tyckte väl det var värt ett försök ;) Men matte gillar sin Fly även om hon är en fjolla ibland... Men kanske får ja äta upp det jag sagt, för hon verkar ha blivit ballare på sista tiden, dessutom får man inte glömma att Fly besitter en utmärkt mentalitet, enligt mej i alla fall, vilket ska bli spännande att sätta på "prov" nästa helg, då jag ska gå MH med henne :)

Ska avsluta med en bild på Fille, för att han är så söt, och för att jag är glad att han inte är sjuk! Däremot ska ja ringa veterinären imårrn, igen, för katten Signes räkning denna gång... hennes sår från kastreringen har varit svårläkt... men sett bra ut ett tag, så sist vi var där tyckte hon vi skulle avvakta... men nu har det gått upp en litet hål, skitäckligt... så imårrn blir det att åka iväg o titta... så får vi se...

Min älskade Fille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar