tisdag 27 april 2010

Jorå så att e...

Kennelhosta har vi allihopa, allihopa, allihopa! Kennelhosta har vi allihopa Ja me, och du me! Jag meeee o du meeeeeeeeee.....

Fast i verkligheten trallar ja då rakt inte.... Efter att ha blivit lite fundersam på om det verkligen var kennelhosta på Maja eftersom det gick över så fort, har ja nu blivit överbevisad. Det VAR kennelhosta. Nu är även Mira o Fille igång... Jag har delat av huset, sjuka i köket, och friska i resten av huset. Så får vi se... Det smittar ju mest i början, av rinniga näsor och upphostningar, så kanske kan nån av dom andra faktiskt klara sej undan. Dessutom delar dom ju givetvis inte vattenskålar heller, så vi får väl se... Mina förhoppningar är dock inte så stora...
Å jag är lagom bitter över att jag inte kan tävla i Larv, och inte heller med Maja på en liten inoff i Nora som ja anmält till... Förhoppningsvis kommer eländet inte hålla på i evigheter o gå runt runt runt i flocken, utan man får hoppas att det går över snart o att ja slipper skiten sen. Så förhoppningsvis kan vi ju komma ut på tävlingar till sommaren, vi får se.... Annars blir jag väldigt deprimerad.... Men ja ska iaf vara glad över att ingen av hundarna blivit speciellt dåliga, utan mest kraxat o hostat upp lite slem. Ingen feber, och inte påverkat allmäntillsånd. Mira har slemmat mest, kraken, hon som är minst av alla. Men hon är vid gott mod, och får lite bisolvon då och då. Fille hostar och står i, men slemmar inte speciellt mycket. Maja, ja hon har ju slutat för länge sen, hon är bara lite känslig när hon går i koppel o det drar i halsen... Annars mår hon prima....
Well, ja återkommer...
jag är sjukt trött... sov på soffan med sjuklingarna inatt... sov inte speciellt bra....

1 kommentar:

  1. Usch, vad jobbigt för er! Hoppas nu att det går över fort så kan komma igång med träningen. Bra att du kan dela av huset iaf!

    SvaraRadera