torsdag 22 april 2010

Min lilla Maja...

Vårat lilla monster Maja har åkt på Kennelhosta... Troligtvis efter helgens tävling...
Jag låter aldrig mina hundar hälsa hej vilt på andra hundar och absolut inte dricka ur andras vattenskålar, men denna gång var det tydligen våran tur att åka på smittan ändå. Det är inte roligt alls, och natten har varit jättejobbig för lilla Maja. Hon har hostat och kraxat i princip hela natten, ibland med 5 minuters mellanrum ibland fick hon vila en kvart.... Det var så synd om henne.... Å ändå var hon så glad och go, lilla kraken. Idag har vi varit i kontakt med veterinär, tagit temp, men hon har inte feber. Hon har hostat upp lite slem under natten, men inte alls mycket. Har köpt bisolvon ifall det skulle bli för mkt slem för henne. Hon är pigg o glad annars, och ahr inte hostat mycket nu på dagen, vilket är skönt. Jag har sovit ca 10 minuter inatt eftersom jag var så orolig... och det lät så hemskt när hon hostade och kraxade... precis som om hon satt något i halsen.... Nu hoppas ja givetvis att dom andra hundarna ska slippa den här skiten, för det blir inte roligt om alla åker på det...

Min underbara älskade lilla Maja i vinterblask
Foto: Cecilia Hjorton

Vi har haft Maja i snart 2 månader, och ändå känns det som om vi haft henne jämt. Första gången jag lyfte upp henne i min famn hos uppfödaren kände jag direkt: Det här är min hund. Å så har det känts hela tiden. Jag föll för henne på en gång, och tycker förskräckligt mycket om henne. Det är verkligen min lilla bebis och man mår så dåligt när ens älsklingar inte mår bra... Förhoppningsvis kommer det här snart gå över, och man får hoppas att det inte blir så långdraget. Men lilla söta Maja, va du kraxar å står i, o ändå är du glad o go hela tiden. Å din min när jag tog ut alla andra hundar för promenad och lämnade dej, den glömmer jag inte på länge.... Stackars lilla gullungen... Snart är du frisk igen, och får följa med på promenader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar