lördag 27 februari 2010

Lite allmänt dravel... och förkylning på det...

Igår var jag o min man på "relaxen" Lanna Lodge, väldigt fräscht o fint. Vi var där ihop med några arbetskamrater till mej med respektive. Mycket trevligt, och gött, hoppas på att göra om det snart igen... Småbrudarna hade varit hos Jenny under tiden vi var där, så vi stannade till hos henne en stund sen. Dom hade väl skött sej si sådär... Jag tror att dom tog förgivet att jag stog utanför dörren och strax skulle komma o hämta dom för tydligen hade vissa av dom haft svårt att slappna av utan sprang fram å åter till dörren gnällandes och skällandes.. Men det lugnade sej efter en stund, stackars Jenny. Jag ska inte ens berätta va Dottie gjorde hos henne... grrr!
När vi kom hem hade Fille (som mina föräldrar tagit hand om och rastat) kräkts en hel del, kraken. När vi rastade honom senare hade han även världens Diarré. Fick Canicur tabletter igår kväl, och är redan mkt bättre i magen idag, och inga fler spyor. Så tack o lov, mammas lilla gubbe! När allt var gjort för kvällen,rastning och matning av hundar så kände jag att jag inte mådde helt bra... Så visst, då var man igång igen. Feber, ont i halsen och grymt ont i kroppen...
SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK!
Nog för att jag ändå väntat mej att bli sjuk, eftersom vi ska och tävla på örebromässan imårrn... och jag blir ju tydligen alltid sjuk efter sådana tillställningar... Att det ska spridas så mkt baciller?!

Såhär kul har inte mina hundar haft idag...

Den här sötnosen såg vi för några dagar sen...

För några dagar sen var snön också av bättre format...
Nu är det bara blött och blaskigt och jobbigt att ta sej fram...


Dottie ser ståtlig ut när hon spanar ut över fälten...

Fille ser inte lika ståtlig ut precis,
däremot ser han vädligt glad ut!


Å stackars Pixie ser ut att ha fått en el-shock!!
Titta så pälsen står ;)


gillar den här bilden på Kellie,
så jag var bara tvungen att visa ser den!


Den här bilden är också fin!
Nä, stackars mina hundar... idag orkar inte matte mycket, dessutom ska hon iväg och jobba ikväll... bara 6 timmar som tur är. Sen ska vi hämta hem Teddy, och sen blir det badning och föning för hela slanten, puh! Jag får lämna mina hundars öde i min mans händer, och jag tror han ska fixa det galant :) Håll tummarna för oss imårrn! Inoff i Örebro! Det är jag med Mira,Teddy och Fly. Titti (kennel Labellaci) och Mitzy, Viggo, Lady (???) och Ludde! Sen var det allt som allt 16 pappisar anmälda, vilket är mkt för att vara inoff, så det ska bli jätteroligt att se vilka som kommer!

Well, over and out!

1 kommentar: