söndag 14 februari 2010

Bajsglass!

Ja, det finns det gott om nu för tiden. Inte bara på våran gård, utan även ute längs vägarna, i alla snödrivor. Bajsglass är gott tycker Kellie och Dottie. Jag kan inte förstå varför mina söta små älsklingar ska ägna sej åt sånt snusk. Givetvis får dom heller inte det, men försöka går ju. Men där ser man skillnad på personligheter, Fly är en riktig Lady och håller därför inte på med sådana äckligheter. Kellie och Dottie däremot, det är rikiga lortgrisar, dom springer i lerpölar, är inte rädda för att bli blöta och skitiga och älskar bajsglass. Jag älskar dom allihopa, lika mkt, men jag vill inte gärna ha en puss av hundar med sådana matvanor. Så just nu håller jag hårt på pussarna till vissa, iaf när det inte var jag som rastade dom sist o därför heller inte såg va dom gjorde ute. Bajs är tydligen godare fryst, för när det är normalt är iaf inte Dottie lika intresserad... Kellie däremot, ja... hon är inte helt normal ;) Däremot är hon nog en finsmakare, för det är inte allas bajs som duger, hennes kompis Siri, en Pumi, verkar ha gott bajs i alla fall. Tänk om vi människor skulle agera likadant? Kära nån.
Ja, det här blev ett väldigt djupt o seriöst inlägg. Kan bero på att jag i skrivande stund är väldigt trött. Jag har jobbat ikväll, min man är sjuk. MAGSJUK! O här sitter jag, helt slut, har hämtat in ved, hålls o eldar, ut o in med hundar och servar gubben. Nu ska ja bara ge hundarna mat, lägga i lite mer ved, och vänta på att även jag ska bli magsjuk, vilket jag troligtvis blir. Tyck synd om mej.

1 kommentar:

  1. Bajsglass...ja tror jag döör=( Urrrk! HAr likosm inte haft nåt namn på det förräns nu men Frodo gillar det med. Han hittade en riktigt liten stinkare när vi åkte skidor häromdagen. Givetvis sa jag loss men han spottade bara ut hälften och jag hade skidor och stavar i högsta hugg så jag hann inte tvinga ur honom det...urk det är så otroligt äckligt men vad ska man göra?

    SvaraRadera