tisdag 16 februari 2010

Grattis Fly, 3 år 10-02-15!!!

Fly - 6 veckor
Bilden är tagen av någon i familjen Baker, Tingate's Kennel.
Tänk vad tiden går?!?! Idag (lr ja, igår blir det ju nu, eftersom jag skriver så sent) men iaf, den 15 februari fyllde våran Fly 3 år! Min lilla prinsessa har blivit riktigt vuxen nu, även om hon blev det tidigt. Hon är en såndär typisk "lillgammal" hund. Hon hade sina stunder som valp, då hon kunde busa till det, men oftast gick det lugnt o fint till, och helst låg hon nånstans o tuggade sönder nåt, gärna påslakan o dyl. För det bästa var ju om kan kunde ligga bekvämt, samtidigt som man ändå utförde nåt hyss. Fly är en otroligt stabil tjej, det finns nog knappt nåt som skrämmer henne, om så en bomb skulle falla bredvid henne tror ja knappt hon skulle vända sej om. Hon är orädd och lagom social, absolut inte överdrivet glad i människor, om dom inte har godis, men lagom i det mesta. Hon är otroligt fin i kanten, vill inte bli smutsig eller blöt. När det däremot gäller agility blir hon helt annorlunda, då är det fart i donnan, vilket jag aldrig hade trott om henne. Hon trixar gärna o showar på uställningar med en snurr här o där och brukar ofta charma folk med sitt söta uttryck. Hon uppfattas lätt som en bitch då hon inte gärna vill ha okända hundar för nära inpå utan fräser då ifrån med sina "kraaaaftiga" skall o morrningar. Det låter väldigt lustigt. Men när det väl gäller vill hon ju helst inte få nåt hårstrå krökt, så då backar hon gärna ur en ev. fajt... Även om det händer att hon spöar på dom yngre ibland, när det krävs. Hon är enligt mej troligtvis den perfekta hunden, lagom social, totalt orädd men pigg o käck när det gäller... Visst kunde man önska en lite högre gos-lust hos henne, men bortsett från det är hon perfekt. Hon drar aldrig i kopplet, hon går som en primadonna och kollar knappt på omgivningen och har inte det minsta intresse av att lukta på nåt, varken andras kiss lr spännande viltdofter. Spåra det kan hon, om hon vill, men klöven är fruktansvärt äcklig, så varför gå fram till den?
Fly är min första papillon, och jag kommer aldrig glömma den dagen jag åkte ner till Alexandra på Tingate's Kennel o träffade henne för första gången. Jag är otroligt tacksam över att min första pappis blev just denna perfekta lilla dam! O jag har sagt det förut och jag säger det igen, det är synd och skam att hon, med hennes psyke och mentalitet inte får föra sina linjer vidare.
Men ändå, Grattis min älskade Fly! Å tack för att du förgyller mitt liv med dina fjollfasoner, och tack för att du klarade dej igenom den hemska strömsholm vistelsen i somras, det var bland det värsta jag har varit med om. För en kort stund trodde jag jag skulle förlora dej, men tack o lov så blev det inte, och idag är jag glad att jag fick "fira" din 3 års dag! Puss o kram, matte LOVES YOU!

1 kommentar:

  1. Grattis Flajsan! :) Vad tiden går fort ändå! Kommer också ihåg när vi for ner för att titta på Fly- för det var ju samma dag som jag hämtade hem min kära odåga ;) Tänk så skoj vi hade det den dagen, en dag att minnas på många vis! Hoppas nu att vi får lika fina tider nu när bådas hundar är vuxna som när dom var unghundar :) Men för Flys del kommer det nog åldrandet inte innebära några större förändringar känns det som, hon kommer nog vara en donna hela livet!

    SvaraRadera