söndag 21 februari 2010

En inte helt vanlig söndag...

Nä, för helt normalt är det ju inte längre när man ska ut med hundarna. Vi kan inte gå där vi brukar, vi måste ofta gå på vägar för att ta oss fram vilket både jag och hundarna hatar. Skogen är roligast, det är ju så. Men nu för tiden går det inte att gå någon av våra vanliga rundor... Det går inte ens att gå våran "rast-runda" på ca 30 min, förbi svär föräldrarnas stuga där det går att springa lös på deras gärden, och ofta hela vägen runt, nästan. Allt är totalt igen snöat och jag tror att både hundarna och jag börjar tröttna riktigt ordentligt. Idag fick små voffsarna gå en lite sväng med min mor o mej, fram och tillbaka på vägen upp till Mullersätter. Där har man i alla fall ganska bra uppsikt och kan därför släppa dom lösa, så det är sånt man får ta till när hundarna behöver sträcka på benen. Fille och jag tog oss en spark-runda istället... Jag plockade fram mobilen och tog några bilder på snö-eländet...

Pust-paus...
Här brukar vi alltid gå in, på gamla järnvägen, för att komma till svär föräldrarnas stuga och våra "bus gärden".... Men Fille insåg att det var kört... ingen idé att ens prova...
Stackars Fille blev besviken....

Nu tycker vi allihopa att snön ska försvinna... NU!
Fort som attan, och sen får det se till o torka upp fort också, för annars blir det väl översvämning i skogarna istället...

2 kommentarer:

  1. ja fast filleplutt är nog glad för sina sparkrundor skulle jag tro!

    SvaraRadera
  2. Jo han är nog det! Idag var vi duktiga och stretchade efteråt oxå :) Till våren får det bli att ta tag i joggningen istället! Du hänger väl på?!

    SvaraRadera