tisdag 23 februari 2010

Äntligen kan jag börja slappna av...

Oro för framtiden kan många känna... Jag har givetvis lugnat mej endel sen jag blev fastanställd i november 09. Men det har varit ett evigt pusslande med scheman för att få det att funka praktiskt med hundarna. Vi har alltid fått jobba om varandra, jag har fått fixa o bytit turer då och då för att få det att fungera... Nu är det äntligen slut på det. From 8e mars börjar jag jobba natt. Det ska bli så SKÖNT att slippa tänka "hur blir det då... hur jobbar jag, hur jobbar du... här krockar det... det här går inte... hur ska vi lösa det här.. va gör vi nu... hur blir det... osv osv"
Äntligen kan man börja slappna av på riktigt! Min förhoppning är sen att kunna gå upp endel i % och jobba en del kvällsturer samt även nån dag då och då på helger. Jag gillar att jobba dagtid eftersom det är då "mina" brukare är vakna. Men ett nattjobb passar mej givetvis som handen i handsken, då jag varken är morgonpigg eller kvällstrött :) Så just nu känns livet riktigt bra!


Jag har anmält mej och Dottie till en grundkurs i Agility, det ska bli jätteroligt! När det nu kan dra igång... det lär ju dröja om vädret är såhär... Vi gick ju "valp-agility" i höstas så lite tunnlar och slalom ingång kan hon redan. Å först och främst gör jag det för att socialträna henne och bygga hennes självförtroende. Så fort den förbaskade snön försvinner ska jag även ta upp spårningen med henne igen. Min arbetskamrat som även hon spårar med sina hundar sa att jag kunde få klövar av henne, perfekt! :) Nu är det bara att invänta ett rejält töväder... och förmodligen översvämning på det... sen så...
Hade ju hoppats på att kunna gå anlagsprov med Kellie i vår.. men vi lär ju inte hinna komma igång med spårningen i tid så det får bli till hösten... o tänk när jag ska tävla första gången med Pixie! spännande!

Å ja, ännu en nyhet. Nästa vecka kommer vi att få en ny familje medlem. Å vad det är ska jag hålla på en stund, för er som inte redan vet. Men jag ser väldigt mkt fram emot det här och det ska bli väldigt roligt och spännande! Hade kanske inte trott att jag skulle få "en sån här" nu, men jag hittade det jag tror att jag söker och vill ha, så varför vänta? Man lever bara en gång, man blir bara äldre. Man ska följa sitt hjärta och det man tror på. Det finns dom som har 10 barn, och det klagar inte många på?

Hundarna är mitt liv, mitt val och framförallt MIN FAMILJ! Jag älskar mina hundar av hela mitt hjärta och det kan ingen säga emot eller ta ifrån mej.
Så är det bara :)

2 kommentarer:

  1. Spännande med en ny familjemedlem! Lagom nyfiken man blir :) Men det kommer väl bilder så småningom kan jag tro.
    Jag tycker också man ska följa sitt hjärta, men tyvärr är jag för feg. Golden-tiken som jag vill ha valp efter är konstaterat dräktig, vecka 6, så det blir valpar i mars... och även om jag verkligen verkligen vill så vågar jag inte för att jag inte har något stabilt att erbjuda :( så jag är verkligen avis på er med fast jobb och hus och sådär- önskar jag också kunde följa hjärtat, men för tillfället får hjärnan bestämma.. blä

    SvaraRadera
  2. Blir det en liten Klein Spitz kanske??

    SvaraRadera