lördag 20 februari 2010

Kommer det aldrig bli vår?

Det faktiskt en riktigt fin höst, iaf som jag minns det. I september fick vi hem lilla Mira och jag vet att hon hängde med på många promenader o utflykter, mestadels i min tröja, till en början, men hon sprang runt mkt själv oxå, då höstsolen värmde och vädret länge var fint. Nu är hon så pass stor att hon kan hänga med på det mesta, men hade jag fått hem henne idag hade man ju inte kunnat ta ut henne förens till våren... Känns det som. Va är det för väder vi har?! När ska det ta slut???

Jag & Mira.
Första gången vi sågs, å hon var 6 veckor gammal.

Kommer jag nånsin få se Kellie få tok-ryck och springa över fälten som en ko som nyss blivit utstläppt på bete??? Det känns väldigt långt borta iaf...

Fly saknar oxå det fina vädret vi har haft... Fina vårar o vackra höstar o lagomt mkt vinter. Men det var då det... Nu är det tydligen andra tider.


Här sitter man, o känner sej direkt instängd. Små hundarna rastas fort på gården och springer sen raskt mot dörren. Det blåser fruktansvärt kallt, så jag förstår att dom helst är inne. Det finns inte möjlighet för dom att klara av en länge utevistelse heller, det är för kallt, och blåser för hårt. Fille bryr sej inte lika mkt, men att ge sej ut på långpromenad i det här vädret är ju direkt idiotiskt... så han får oxå vara nöjd med att ligga i sängen o glo... Precis som jag gjort i princip hela dagen. Va roligt vi har, vilket oerhört rolig lördag, och oherhört rolig vinter.
SUCK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar