torsdag 30 juli 2009

Den ultimata miljöträningen och tillbaka till vardagen...


Halloj!
Ja, igår kom vi ju tillbaka igen, jag och kellie. Vi har haft en trevlig, dock kort visit hos min vän cecilia och hennes vovve i skövde. Vi har åkt tåg fram och tillbaka till skövde, vi har gått i div. trapphus, gått vid garnisonen i skövde och spanat på småpojkar i gröna kläder ;) och vi har gått genom centrala skövde... och allt detta gick otroligt bra, verkligen över förväntan! Kellie tyckte det var jätteskojj att träffa goliat, ja iaf till och från hehe. Hon slappnade verkligen av i lägenheten, sov hela natten osv. Dessutom var vi iväg till ännu en lägenhet och hälsade på Mirja, en gammal bekant som även hon bor i skövde. (fast ska flytta nu) Så Kellie har verkligen varit med om mkt på ett enda dygn!


Titta så lugn hon var på tåget!



Det var väldigt skojj att träffa sin gamla polare...



Men det finns ju gränser för hur mkt uppvaktning man ska tåla! ;)

Ja, nu var det faktiskt inte så illa. Som tur var löpte ju inte kellie, Ja, då hade ja ju iofs inte tagit med henne från början, men ändå. Goliat skötte sej väldigt bra, han ville ju bara busa lite då och då, vilket kellie verkligen inbjöd till, för att sen efter en sekund bli arg och verka som om hon inte hade menat så över huvudtaget! Tikar är roliga... ;)

Vi hade iaf väldigt trevligt, och jag lär göra om det snart igen. För ujijuj va smidigt det var att åka tåg, det tog ju bara 40 min, och kostade enbart 57 kr! En annan "billig" sak som jag blev mkt förvånad över är utställningen i Askersund nästa helg... Jag hade fått pm'et igår, och öppnade det... 25 hundar anmälda, ja det är ju inte så mkt tänkte jag... men jag kan ju säga att ja blev förvånad när jag insåg att 3 av dom hundarna var mina. 3?!?!? Jag har ju bara anmält 2!? Men där låg det en nummer lapp med fullständigt nr med namnet "Tingate's Bright Butterfly" tävlar i "öppenklass".... what?! Jag tänker... "har ja börjat bli dement?? har jag anmält henne??" Går till datorn, kollar informations mejlet jag fått när ja betalat, NÄ.. inte har väl jag varken anmält eller betalat för nån uställning för fly?! Men, nu är det som det är, hade inte tänkt ställa henne, men varför inte?? Nu är hon ju anmäld... och jag ska berätta att min samvete inte klarade av att låtsas som ingetting.... ja ringde faktiskt idag, och frågade hur det hade gått till egentligen... inget vet riktigt, men klart var iaf att hon var anmält... Eftersom det är min egen länsklubb som står för utställningen valde jag dock att snällt betala, det kändes rätt i hjärtat hehe.... Ni kan ju ana hur förvånad kvinnan på andra sidan luren var... "jaa.....ha... ja... ja det var ju verkligen ärligt... av dej... ja..." Ärlighet varar längst? Kanske kan det verka onödigt att säga till om en sån sak, och ja säger inte att folk som INTE gjort det är dåliga människor... Jag har bara alltid haft svårt för sånt, när ja betalat för mkt i affären har ja alltid berättat det... ja, kanske inte om det rört sej om en krona eller 2... men annars.... Ja, sån är jag... även om många säkert INTE tror det om mej hehe.

2 kommentarer:

  1. haha, så bra bilder på Golle-Bolle och Kellie...
    Men vad konstigt det där med Flys anmälan, förstår inte hur det har kunnat bli så? Mycket underligt.

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det konstigt?! Verkligen jättekonstigt.... Men men, då får ja väl se till och ställa upp me alla tre då!

    SvaraRadera