söndag 26 juli 2009

Ransäter!

Halloj allesammans!

Idag var vi ju iväg till Ransäter på Int. Uställning. Vädret var helt ok, inte för varmt, inte för kallt, och heller inget regn. Iaf så länge vi var där.
Dagens resultat blev en 2a, igen. Fast matte är väldigt stolt över kellie!
Idag var det inte alls lika otäckt på bordet, det gick väldigt bra att gå "Fram å åter" det enda som fattas nu är SVANSEN!!! upp med svansen kellie så är allt fixat!





Kritiken löd:
"Medium size, a little afraid. Quite strong head, eyes could be darker. Correct topline,moves well. Doesn't carry tail well."
Domare: Malgorzata Supronowicz, Polen.


Ja, såg ni?? "Moves well" Ni kan tänka er att jag är nöjd över min rädda lilla jycke!
Annnars var det ju ganska kort och tråkig kritik, alltid roligare med lite mer utförlig. Men alla domare är ju olika, hon ska ha beröm för att hon skötte allt så smidigt i ringen, det flöt verkligen på, och det är verkligen inte OFTA det gör det. Nu hoppas vi kanske på en 1a i askersund, bara lille svansen ville komma upp!!! Jag ska ta till alla medel jag kan, korv,köttbullar leksaker... eller så syr ja fast svansen ;)





Det här med att duscha innan man ska iväg är inget kellie tycker är jättekul, däremot är det rätt skojj att springa runt som en galning efteråt?! Igår lyckades hon till och med ta sej ur "badrocken" i hennes vilda försök till att bli torr ;)
Nästa gång i Askersund blir det premiär för Dottie, det lilla monstret! Det tror ja kan gå riktigt bra, för ujijuj va hon kan stå!
Där hoppas vi på att klå allihopa!

Hoppas oxå att hon tappar sin "canine" tand som sitter kvar på hö sida. Annars får det bli en liten "operation" där....vilket jag hoppas vi får slippa.
Annars är hon kanon fin, och ja tror verkligen på denna lilla dam. Hoppas hon sköter sej bara, men det tror jag hon kan ju "Stå" så himla bra så det går att säga det till henne och hon gör det, i nästan vilken situation som helst.


Sen är hon ju så himla söööööööööt oxå, så hon borde väl charma alla?? ;)
Nu ska vi vila oss en stund, sen ska vi åka till örebro och äta kinamat med min familj, mor och far bjuder!
Det ska bli mkt trevligt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar