fredag 24 juli 2009

Ledig Fredag.

Ja, kan ni tänka er!? Jag är ledig idag. (För jag lyckades få semester idag) Det är så skönt att bara kunna sitta och ta de lugnt. Ni kan ju tänka er själva vilket schema man har när man så desperat ber om en enda semester dag och blir överlycklig när man får det..?


Jag har iaf börjat läsa "Uppfödar boken" Den är jättebra, väntar på att "Valpnings boken" ska komma oxå. I uppfödarboken står massor av bra saker, och mkt riktlinjer... vad man ska göra om det blir si och så osv. Jag älskar ju att läsa "Fakta" böcker så ja kommer väl kunna den där utan till snart. Jag sitter oxå i funderingar på vilken hane jag ska ha till kellie när det blir dags??


Black Baloos Linus är ju en pojk jag är väldigt förtjust i, både utseende mässigt och överlag. Han är ju far till min Dottie, och Dottie är både fin och väldigt nyfiken och framåt. Eftersom Kellie är lite försiktigare vore det bra att matcha med en mentalt stabil hane som jag VET ger bra avkommor? Men jag vet inte, Ludde är ju så himla fin, och han är ju jätte social och allt sånt.... Dessutom kan ja ju para kellie flera gånger. Vi får se, vi får se.....Det är inte dags än iaf. Funderar på att beställa tid för undersökning av patella och PRA nu, även till ludde då isf. Ja, jag vet jag har sagt det 1000 gr nu, men nu börjar det ju bli dags, för jag vet inte när hon tänker löpa nästa gång, hon började ju väldigt sent, så vem vet om det blir nu i höst eller kanske om ett år??

Lilla Kellie pellie, va tänker du på??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar