onsdag 22 juli 2009

Äntligen lite vackert väder!

Eftersom vädret var så vackert idag tyckte jag det skulle passa utmärkt att ta med hundarna ner till ån en sväng.... Det är lagom grunt på vissa ställen och det passar utmärkt till att svalka varma vovvar. Väl nere vid ån insåg jag att allt detta regn som vi haft under den senaste tiden gjort att ån blivit väldigt full... och det var även full fart i den... Fly är ju så fin i kanten så hon går ju bara ja, längs kanten. Pixie drog rätt i ån, men insåg snabbt att det var för strömt och simmande snabbt iland. Kellie är ju stor och stark så hon tog sej stabilt över ån.... Sen har vi ju det lilla dock ORÄDDA monstret; Dottie. Hon slängde sej självklart rätt i, vilket gjorde att jag fick slänga mej raskt efter och fiska upp henne... för hon bara for iväg... badstunden blev därför kort, och vi gick snart därifrån... Hundarna var galna, vilket dom ofta blir när dom är blöta, dom for i kring i skogen och snart hördes det ett PLUMS! Jag försökte snabbt räkna in hundarna, och självklart fattades det en... FLY. Jag fick lite smått panik när jag såg hur dottie och kellie spanade ner över kanten mot ån, när ja förstog att det var just Fly dom tittade efter. Men paniken kunde snabbt lägga sej då fly kom hoppandes över kanten, genomblöt, men glad i hågen. Tack och lov... Nu är jag nyss hemkommen från jobbet, trött och utstliten...
Lika bra att lägga sej och försöka sova, för imårrn blir det arbete igen..
Hoppas det regnar och är kallt imårrn, för det blir så outhärdligt varmt på avdelningen... När jag slutat vid 16 får det gärna bli fint väder däremot, för då tar ja gärna en sväng med hundarna och regn är inget ja föredrar då, eftersom mitt regnställ börjar ge med sej.
Nä, natti natti på er vänner.







2 kommentarer:

  1. hehehe ett litet ofrivilligt dyk för Flisan. Va fin bloggen blev förresten=)

    SvaraRadera
  2. du är visst hemma imorrn...kaffi?

    SvaraRadera