fredag 25 maj 2012

2 dagar med miljö och passivitetsträning!

Jag ska börja med att meddela att jag äntligen börjar bli piggare, tack o lov. Så igår när jag äntligen kände mej lite piggare tog jag med mej alla hundarna o knallade upp till morsan (o farsan) o hennes butik. En kort, men nog så ansträngande promenad när man är halv krasslig. Dessutom var det ju inte precis svalt.... Men att sitta på uteplatsen och låta hundarna ligga i skuggan o titta på människor som kommer o går till butiken, går förbi på vägen, bilar som åker förbi, maskiner som dundrar från affären bredvid (gräsklippare,motorsågar osv) och annat smått och gott gör susen för understimulerade hundar. Vädret tillåter ändå inte så mycket aktivitet, o hundarna orkar inte jättemycket heller men att bara få massa intryck är nog så ansträngande, framförallt för Hollie o Mindie... Dessutom kunde matte med gott samvete sitta o äta glass, med 7 nöjda hundar liggandes bredvid... SKÖNT.... 

Idag blev det även en tur till Fjugesta eftersom jag behövde handla ett å annat. Jag tog med mej Hollie o Mindie för ytterligare miljöträning i centrum. Dom skötte sej utmärkt! Dom fick även följa med in på granngården när jag skulle handla hundmat. Mindie hittade ett märgben som var ungefär 3 gånger så stort som henne, väldigt spännande!  Eftermiddagen ägnade jag åt att sitta vid mors butik igen, å åt glass, igen hehe... Blev dessutom bjuden på mat i form av sallad, götti gött!
Så nu har jag ett gäng trötta o nöjda hundar, igen...Å Matte är givetvis nöjd med!

Jag har tillslut fått köpa fästingmedel åt alla hundarna, det är extremt iår, som ni säkert märkt.... Jag har kört "giftfritt" o kokat eget i flera år, men iår bara går det inte... det är fruktansvärt!
Nu hoppas jag att ingen av hundarna reagerar, har aldrig hänt förut, så det borde gå bra.
å nu vill jag inte se en endaste vidrig fästing! Nu är det KRIG!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar