söndag 8 januari 2012

Tiden går så fort....

Nu för tiden...
Ibland kändes det förut som att man bara väntade o väntade på saker.... o nu har det helt plötsligt gått jätte fort. Kellie är parad, ska förhoppningsvis ha valpar snart...
Dottie kommer också att paras....
Ja bor i hus på landet... har alla djur jag kunnat önska mej...
Har ett fastjobb som jag trivs på...

Ja, hejsan hoppsan.. tiden går...
Ibland kändes det som igår... när jag o min kära vän Cecilia satt på Hälls konditori o kedjerökte o drack kaffe istället för att gå i skolan. Nu är vi vuxna... Cecilia har fått barn å har en egen liten familj. Jag har också en familj, på mitt eget vis hehe. Jag håller på med mitt körkort, har mitt lilla hus... leker halv bonde.... Ja... hur hamnade man här? Kära nån va fort det går...

Dottie, mitt lilla monster... Hon blir 3 i Januari. Ibland känns det som igår när jag var o hämtade henne en solig vårdag i april... Vi åt till och med Våfflor utomhus vill jag minnas. Å jag var överlycklig när jag åkte hem med min lilla fluffboll. Jag skulle ha henne, det vara visste ja första gången jag såg henne på bild. Nu har det gått snart 3 år... å snart kommer hon förhoppningsvis få små underbara valpar...

Min lilla Kellie då... Som har en mage som bara växer.. ja, förhoppningsvis pga valpar :)
Hon blir 4 år i mars, 4 år! Ibland känns det också som igår... när jag kämpade o kämpade med min lilla livrädda hund.... ibland känns det även som om det aldrig hänt när man ser henne idag. Min lilla älskling, du har gjort sånna framsteg... Du är ju en underbart go hund idag!

Fly åldras ju också givetvis... Fly är ju även Moster till Dottie. Lustigt nog är det dom två som oftast kommer sämst överens när det gäller godis,leksaker å mat. Släkten är värst eller?

Ja, min lilla Fly/Flisa... Min lilla prinsessa... du blir 5 år i februari... känns overkligt.
Jag minns även den dagen som igår.... när jag skulle åka o titta på dej första gången.
Jag minns till och med vad vi åt hos Cecilias moster i Sävsjö....
Nu blir du 5 år...


Den här bilden togs för ungefär 2 år sedan... När jag var och hälsade på Cecilia som då bodde i Skövde.... Pixie fyller 6 år i oktober.... helt sjukt. Jag minns även DET som igår.. när jag såg henne första gången... världens minsta hundvalp... som en liten svart boll... med konstant viftande svans... Det var nog det sötaste jag nånsin sett, o givetvis OMÖJLIGT att motstå...

Å Maja... där SPRANG verkligen tiden iväg.. du har hunnit bli 2 år!!! Å du är så otroligt GO! Jag minns när jag såg dej första gången... du såg ut som en liten fyrkant med päls... o verkade sådär full i sjutton o alldeles perfekt... å precis sån är du. Alldeles perfekt, men full i sjutton...
tänk va uppskattad du har varit på jobbet, både av patienter o arbetskamrater....
Min lilla pälsboll.... du har blivit så stooor!

Å min kära Fille, som ju bor kvar hos sin Kära Husse tillsammans med min Älskade lilla Mira...
Han fyller snart 9 år.... tänk när jag fick hem honom... va han förändrade mitt liv. Han räddade mej verkligen, fick mej att se saker annorlunda, o framförallt göra saker annorlunda....
Min lilla älskling... 9 år....

Å mirit-pirit mini hund.. jag minns när jag höll dej första gången... du var ungefär 6 veckor gammal....Du var nog den gladaste goaste valpen jag nånsin mött. Finns nog INGEN som inte faller för dej.... det måste vara omöjligt.... Jag minns när du precis kommit till mej, o var för liten för att egentligen följa med på promenad.. men du var just så liten, att jag kunde bära dej innanför tröjan... som i en liten "baby björn"... å där låg du o sov.. din lilla skrutt....
Jag vet att du har det superbra, o blir behandlad som en liten prinsessa, får styra o ställa med gammla fille, o behöver inte slåss om uppmärksamhet... vilket passar dej perfekt...

Nä hörrni... tiden går så sjukt fort... jag fyller snart 30 känns det som...
å sen då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar