måndag 30 januari 2012

En liten uppdatering!

Vardagen rullar på, men jag har fortfarande inte vant mej vid att se Kellie och valparna vid sidan av sängen när jag vaknar/lägger mej. Känns fortfarande overkligt! Alla valpar äter så bra, å går stadigt upp i vikt, underbart! Kellies temp har varit oförändrad, hon kissar o bajsar normalt. Är pigg o glad å äter o dricker givetvis bra med. Såret ser fint ut o allt verkar gå bra... Har dock märkt att hon ibland efter rastning blir lite skakig... som att hon fryser... jag har tänkt att det är för att hon blir så nedkyld, eftersom hon är lite rakad på magen... plus att hon kanske tycker det är jobbigt att skiljas från valparna... men så imorse när jag rastade henne tyckte jag att det satt i så länge.... hon var lite darrig.. ni vet sådär som dom darrar när dom fryser alt. är rädda.... Valparna krånglade endel inatt, en var lite orolig o gnällig o inte helt nöjd... Så jag kände att ett samtal till veterinären inte skulle skada... Dessutom tänker man ju på eklampsi... Så ja ringde och vi fick komma på en gång, skööööönt. När vi var påväg i bilen var alla valpar tysta o nöjda, o kellie jättelugn. Men när vi kom in blev hon lite skakis i början... förmodligen för att hon blev lite stressad... Dom tog iaf blodprov, å värdena var jättebra! Skönt. Dessutom kollade veterinären igenom henne, slemhinnor,sår osv såg bra ut. Å hon tyckte att kellie verkade må bra överlag. Hon sa också att jag verkade ha bra koll, och veta vad jag bör kolla på osv osv så det kändes ju bra. Vi kom fram till att hon troligtvis blir lite darrig för att hon kanske blir lite stressad av att vara ifrån valparna och upplever det lite obehagligt helt enkelt å kanske var hon extra stirrig imorse då valparna sovit dåligt...

Nu är allt iaf frid och fröjd igen, vägde just valparna som verkligen går upp i vikt! Skönt!
Dom andra vovvarna fick en rejäl runda med mej o Syrran igår.. Flame försökte leka med Frodo men han tycker inte att hon är så het..haha... Idag gick jag o min kära en helt underbar promenad i solkenet, det var så vackert! Dom andra börjar bli nöjda igen, och verkar ha återhämtat sej från att vara lite "bort glömda" ett tag...hehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar