lördag 21 januari 2012

I väntan på bebisarna...

Som känns otroligt lång just nu....
Så kan jag i alla fall gosa med andra bebisar!

2 av tre "bollar"...

Snygging? ;)


Mamma boll, med sina mini bollar som är exakta kopior av henne... Rätt gulligt när man ser dom ihop. Har aldrig haft en kull kaninungar där ALLA är exakt lika dana, förutom lite storleksskillnad.... Det är skitgulligt när man ser alla tillsammans.

För att uppdatera er om valpläget så kan jag säga att kellie var lite orolig inatt. Vände sej mycket och ofta, ändrade läge, hade svårt att slappna av. Bäddade o rafsade rejält i bädden men tillslut somnade hon, och sov faktisk gott. Till skillnad från mej hehe... Men jag är glad så länge hon kniper, fast självklart är jag beredd.

Passade på att lägga nytt strö i fårhuset och städa kaninburarna idag, medans jag ännu har tid. Hönshuset städades ju rejält för några dagar sen så där är det ingen panik...
Nu återstår bara att vänta.. o vänta. Funderar på att baka bröd... jag kan knappast städa mer, för det har jag redan gjort, flera gånger... Lite brödbak blir det nog....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar