tisdag 29 november 2011

Ja säger då det....

Idag kom jag fram till varför Dottie haft ett så konstigt "löp"....
Jag insåg att jag helt enkelt tagit fel... å blandat ihop hennes löp med Majas.
Jag var helt stört säker på att Dottie skulle löpa nu, men enligt mina anteckningar var det ju Maja, och inte Dottie. (även dom andra) Å jag hade ju mina tankar på att ev para Maja denna höst, det är väl därför jag hakat upp mej på November. Men jag ändrade mej o beslutade att vänta med Maja då jag vill fortsätta med agilityn och även meritera henne mer på uställning... Dessutom är hon bara 2 år, så tid finns. Dottie däremot löpte i Augusti... alltså är det ju helt för tidigt nu! Troligtvis har hon bara blivit lite igångsatt av dom andra, eftersom dom ALLA löper.. o därför har hon kompis löpt lite, och verkat lite småsugen... Hon har ju helt klart förvirrat mej och alla andra. Å jag har sagt gång på gång att hon inte verkar löpa som hon ska... Å Nä, det gör hon ju inte heller.. hon ska ju INTE löpa nu! Nu får vi hålla tummarna för att hon går in i ett RIKTIGT löp så småningom.. troligtvis Januari/Februari.. MEN, hon kan ju komma igång lite tidigare på grund av dom andra.. vi får se...

Så är läget iaf. Kellie är parad två gånger, och det blev två lyckade parningar. Det känns jättekul. Parningarna blev verkligen bra, hundarna var lugna.. det gick helt enkelt väldigt bra. Jag ser givetvis fram emot en eventuell kull.. o jag väntar spänt på att så småningom få se tecken på en eventuell dräktighet!

Jag kommer snart lägga upp bilder på snyggingen hon är parad med såklart...
Håll ut! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar