torsdag 10 november 2011

2 lediga dagar...

Igår hade jag min andra körlektion... Det går framåt! Annars hade jag förövrigt en supermysig dag. Vi vaknade tidigt o hade för ovanlighetens skull en förmiddag tillsammans... Det var helt underbart fint ute.. glömde att dra ner rullgardinen dagen innan så när vi vaknade såg man solsken o rosa himmel utanför... Inte helt fel.

Idag vaknade vi ännu tidigare... kl 8.. hör och häpna. Lite kyligare och råare idag tyvärr... Hönshuset blev städat, även kaninburarna... å Jenny kom över med pumisarna Åke o Siri... så det blev en promenad på ca 2 timmar i trevligt sällskap, ALLA hundar var med... Vi mötte 2 lösa hundar som bor vid en hästgård här borta.. dom brukar typ alltid vara lösa o springa på vägen å på gårdsplanen där.. ganska störigt faktiskt.. Men idag när husse var med kände jag mej trygg hehe... Han gick med bestämda steg mot hundarna.. Ja, han har rätt mkt pondus faktiskt... Å sen kom deras husse o tog in dom.. Så det var skönt... Kellie som ju är väldigt känslig för sådana situationer brukar i vanliga fall bli jättestirrig o låg.. o ha svansen nere ganska långt efter.. Hon minns alltid om det hänt nåt vid ett visst ställe o blir då alltid låg på exakt det stället.. vilket hon oxå brukar bli där.. Men idag var husse med, o det var tydligen väldigt tryggt.. för svansen åkte inte ner en gång... Fjantiga matte måste rycka upp sej verkar det som...

Här bjuder jag på en ful bild, bara för att...
Varsågod....
(Ja, jag är helt ofixad i både hår o nylle..
men det bjuder jag som sagt på, ja är bonne nu.. för sjutton...haha)

Jag, pixie.. o Maja som bara var tvungen att bli med på kortet hehe..
Maja fyller förövrigt 2 år i november.. det känns.. overkligt.
Tiden går så SJUKT fort!

1 kommentar:

  1. vaddå då ful bild....du ser ju ut som vanligt=) hehehehehe Allt löste sig igår iallafall, tack för pratet!

    SvaraRadera