lördag 12 november 2011

Lite dravel...

Nu är det helg... o jag ska jobba hela helgen... Har inget emot att jobba just helg, däremot föredrar jag ju att vara hemma med djur o gubbe överlag hehe.. Men det är väl inget konstigt med det.
Jag har i dagarna försökt komma igång med nån slags rutin när det gäller tandborstningen på hundarna... Man bör ju göra det varje dag, o det gör jag inte.. Men jag ska skärpa mej... Det tar knappt 5 minuter att borsta på alla... så det är ju fort gjort.. Ändå så glöms det bort.. o man sitter förmodligen framför tvn istället..HELT ONÖDIGT. I övrigt kan ja rapportera att hönsen mår bra, kaninerna mår bra, å fårtanterna mår bra.... Å jag med. Igår gick jag o gubben en härlig runda med hundarna.... sen for ja till jobbet, o med mej tog jag faktiskt Pixie... Så nu har även hon jobbat!
Det gick bra, o precis som Fly (som varit med två gånger nu) Så blev hon givetvis bortskämd. Hon fick X antal köttbullar.. o en å annan kaksmula... Så jag väntar på att magen ska bli aningen lös här...hehe.... Idag får ja se om jag tar med mej nån igen.. Kanske Majas tur nu... Vi får se.
Nu ska jag iaf slita mej från datorn o tvn... Hämtade precis två stora kakor hö till fåren o kaninerna. vi har stora balar på över 200kg,kakorna väger endel..Men det positiva är att det räcker väldigt länge... o att vi dessutom har hemkörning på det! Men som sagt, Nu ska ja ta mej i kragen.. Bidra med några vedkorgar till vedsamlingen vi gör inomhus inför vintern... o promenera me hundarna.. samt borsta tänderna.. Sen blir det arbete igen!
Kram o puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar