söndag 16 maj 2010

Dags att sätta lite press på sej själv....

Jo visst, min kära syster har varit i kontakt med spaniel och retriever klubben i vårat län (tror det det var??) ang Domare till anlagsprov och öppenklass spår. Dom ställer gärna upp och ordnar det för oss vilket känns vädligt bra! Eftersom det är bra att tävla för lite olika domare! Nu är det bara dags att bestämma datum, lika bra, så man rycker upp sej och ligger i o tränar som man ska! Måste spåra mer me kellsan, lite hon har tagit allt för mkt på vittring på senaste tiden.... Måste lägga lite mer anlagsklass-liknande! Har troligtvis slarvat för mkt och lagt för korta spår med för täta vinklar, så allt nästan går i kors tillslut, ja inte riktigt, men ni förstår kanske vad ja menar. Känner mej grymt taggad iaf! hoppas på att gå lite mer me Dottie och Mira också, Mira var ju grymt taggad sist, så det ska bli spännande att se hur hon klarar ett längre spår med nån liten vinkel på?! I alla fall, så ska ja sätta mej framför almanackan och planera in ett eller några datum som det kan passa på :)

Va säger du Kellie? Är du redo för anlagsprov?

Inatt jobbar ja sista natten, 5 e natten, för denna vecka... SKÖNT.... Sen är jag ledig till Söndag, så jag lär ju hinna me några spår. Även om det är Måndagsträning på klubben imårrn, vårruset på onsdag och anhörigträff på Torsdag, pust.

Idag var jag lite duktig också, för jag har börjat klicka in Dottie, körde även lite slalom ingångar med henne. O kellie bevisade att hennes zick-zack mellan mina ben sitter i :) Va dutti hon är! Klarar flera gånger på rad :) Imårrn ska ja börja klicka in Miran också, så kanske hon lägger på sej ett gram när ja får mata i henne en massa godis... höhö...
Nu ska ja lägga mej och vila en stund, och se fram emot en hel veckas (ja nästan) ledighet!

2 kommentarer:

  1. oh, vad spännande! Men det klarar nog Kellie galant tror jag :)

    SvaraRadera
  2. några datum blir bra hör av dig när du vet!

    SvaraRadera