söndag 9 juni 2013

Efter lååååååååååång träning.......

Så kunde jag ÄNTLIGEN borsta hela munnen på Hollie igår, MED tandborste! Som jag kämpat! Lilla envisa sprattelsnuttan.... det har varit allt annat än lätt! Det finns inget ont i Hollie, men hon har alltid varit svår att "hantera" på det viset. Inte på utställning, eller på veterinärsbesök och liknande. Men i vardagen, borstning, kloklipping, tandborstning... osv. Hon har alltid kämpat emot o sprattlat som en tok. Starkare pappis får man nog leta efter. Kloklippingen tog också ett tag att vänja henne vid. I början kämpade jag som en tok. 40 minuter tog det att klippa 2 klor! Idag går det galant. Borstning och kamma ur tovor/klippa tovor går också rätt bra nu. Tandborstningen har varit svår... jag har tränat mkt på att jag petar mkt i munnen, gräver runt lite med fingrarna.. drar naglarna på tänderna. Det har gått bra, men så fort tandborsten kommit fram har det varit PANIK! Provade även en såndär liten puta att sätta på fingret, det gick ok det med. Men envis som jag är så vägrar ja ge mej, jag ska borsta tänderna på ALLA hundarna, så är det bara. Nu kommer hon självmant och hoppar upp i knät på mej när jag tar fram tandvårdsmuggen... bara det är ett framsteg. Men så igår gick det äntligen, jag kunde borsta tänderna på riktigt! Vet inte vem jag är mest stolt över, mej själv eller henne! Haha.... Skön känsla var det iaf....


Nu är det bara att fortsätta på samma envisa, men positiva sätt, så ska det nog gå bra!
Hoppas ni haft en bra helg för övrigt. Jag har har jobbat HELA helgen, gjorde en sk. Delad tur igår, FRUKTANSVÄRT. Helt sjukt att det ens är tillåtet!

Hoppas på förändring snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar