onsdag 6 juni 2012

Tjoho!

Så var den första Ravenwaves hunden uställd! RW Always By Your Side tog idag hem BIM med HP på filipstads BK's inoff. Kritiken löd: "Vacker fyra månaders valp med goda proportioner. Fint huvud med bra öronplacering. Bra bett. Fin hals och rygglinje. Bra svans. Välutvecklad kropp för sin ålder. Bra vinkel. Rör sig med bra steg några ögonblick ibland. Trevligt temperament. Behöver mer ringträning. HP och BIM". Kan inte hjälpa att tycka att "rör sej med bra steg några ögonblick ibland" låter så sjukt kul haha.... Valpar är ju som dom är. Men annars är jag otroligt stolt o glad" Vilken fin kritik på fina killen!!!! Stort Grattis till Zorro o Matte Eleonore och TACK för att du ställde ut honom!!!! :)

Sötnosen!

Själv har jag promenerat o sen åkte jag med jenny till Laxå å tränade lite Agility med Maja o Dottie. Mindie o Hollie var med o tittade på.... Det gick bra, o det var kul! Var längesen! Hundarna var taggade men blev trötta fort... å ja, det blev jag med hehe.... Jenny har köpt en Manners Minder som jag fick låna, vilken bra uppfinning! Perfekt när man vill få hunden att fokusera framåt, istället för mot "godishanden", det blir sällan bra då. Framåt-sug är bäst, har man ingen som kan hjälpa en med belöning på slutet är denna uppfinning kanon!!!! Det är en liten apparat som skickar ut godis när man trycker på en knapp på en fjärrkontroll hehe... skitfränt! Så när hunden gör rätt äre bara o trycka så kommer belöningen! Jättekul! Å både Maja o Dottie fattade grejjen så det funkade skitbra!

 Maja & Dottie
Dottie pustar ut...
 Fullt ös!
å hopp!

Måste jag tillägga att detta är en bra dag?! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar