måndag 12 mars 2012

Framtiden.....

Tiden går... o valparna växer så det knakar...

Ravenwaves Always By Your Side "Billy" 6 veckor

Ravenwaves Always In My Heart "Hollie" 6 veckor

Ravenwaves Always On My Mind "Mindie" 6 veckor

Ravenwaves Always And Forever "Amie" 6 veckor

Som alla säkert förstår har mina planer hela tiden varit att behålla en tik, om det blev någon som ja tyckte kändes rätt, var fin osv osv osv. Å till en början var jag jätteglad över att ha fått 3 tikar i kullen.... men insåg rätt snart att det snarare var en "förbannelse" hehe.... Att välja mellan 3 fantastiskt fina tikar (Ja, dom är faktiskt otroligt fina allihopa) är INTE lätt eller roligt alls!
Man måste både välja med hjärtat och hjärnan.... Jag var redan från första stund väldigt förtjust i "Mindies" utseende, dels det charmiga ansiktet, men också färgen.... Men efter ett tag var det nån annan som fastnade riktigt rejält i hjärtat.... Lilla "Amie".... Hon var den man engagerade sej mest i från början, hon hade svårt att hitta bröstet till en början... å vi fick kämpa endel med det... Sen fick ju valparna diarré troligtvis pga att kellie åt antibiotika... å då tacklade hon av rejält... gick inte upp ett ynka gram på nästan 2 dygn.... jag åkte i ilfart iväg o köpte ersättning, och gav mej sjutton på att jag skulle få ordning på henne! Har vi kommit såhär långt, överlevt kejsarsnitt och påfrestande start så ska vi banne mej inte ge upp nu! Jag matade henne i en dag, å det blev som en extra kick, efter det kom hon igång igen.... Lilla underverket.... Att hon är så lik mamma Kellie och pappa Rebus gör inte saken sämre! Jag insåg rätt snart att jag omöjligt skulle kunna skiljas från henne. Hon var/Är Min, så är det bara.... Men tiden gick.. å här finns ytterligare två UNDERBARA flickor.... Hollie är gudomligt söt, Mindie är gudomligt fin.....

Efter att ha funderat länge.. övervägt mkt.. funderat lite mer... Kom jag fram till att jag om jag vill, tänker tillåta mej själv att behålla två tikar från kullen. Jag kommer inte para kellie igen, ett beslut jag står fast vid. Hon fyller 4 i mars, eftersom det blev kejsarsnitt nu tycker jag inte det är värt det.... Jag har fått en helt underbart lyckad kull efter henne, 4 perfekta valpar. Alla friska o krya... Kellie har varit en fantastisk mamma, kunde inte ha varit bättre! Men därför känner jag att det är är min chans, jag får inga fler valpar efter henne... Jag tänker inte tvinga mej själv till ett beslut jag inte alls är nöjd med. Därför har jag nu beslutat att både Amie och Mindie stannar här. Punkt slut. Å det känns jättebra. Det kommer bli lite jobb med två valpar samtidigt, men det kommer det vara värt... Det är mitt liv, min dröm, nu kör jag fullt ut!!!


Trötta underbara bebisar.......
Ni är underverk allihopa, mirakel allihopa.....
Helt fantastiska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar