torsdag 8 mars 2012

En liten behövlig uppdatering kanske...

Ja, hej på er!
Ni som känner mej vet ju precis vad som händer i mitt liv just nu, men för er andra kan jag berätta att jag precis i dagarna har flyttat! Allt blev hastigare än tänkt, då det blev en STOR vattenläcka i gamla huset... idag är hela badrummet ur rivet ända in till stommen... å värre lär det bli. För att slippa vara utan dusch å gå på baja-maja kändes det smidigare att flytta innan, om än lite stressigt.
MEN, nu är vi iaf färdigflyttade... Dessvärre var det ju inte helt smärtfritt... Fåren har flyttat till annat hem, hönsen likaså... o även mina ninisar... Det sved, men var ändå nödvändigt. Nu bor vi i en lite mindre stuga, fortfarande 3 rok, men mindre... inte heller lika avsides å på landet som innan, men SÅ mkt finare o trevligare och bättre! Dessutom i min "hemort" Mullhyttan, jag är jätteglad... trots lite tråkigheter med djur o så... Jag känner mej hemma igen, å jag ÄLSKAR mitt nya hus!

Förövrigt har flytten gått jättebra för hundarna, dom har anpassat sej jättebra, är lugna nöjda o glada... Valparna har inte fattat nånting, å är lika glada o vilda som alltid... Signe å Kuben (Ja, det är bara dom jag har med mej) Är oxå lugna nu... Elsa, som ju hatar hundar eftersom hon blev biten när hon var liten har flyttat till en familj utan hundar, o trivs jättebra. Lilla hittekatten Goblin hade jag inte möjlighet att ta med mej heller, då nya hyresvärden inte var pigg på så många katter, så hon har oxå kommit till nytt hem... Tråkigt, men det löste sej bra för alla tillslut, skönt....

Å jag är så... glad... det är som en tung sten släppt från mitt bröst, jag är äntligen hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar