måndag 26 december 2011

Plötslig tillökning....

Hm... ja, precis så är det. Igår stormade Dagmar förbi.. hon hölls här hela natten med... tog strömmen från oss... Jag jobbade kväll igår, började få rejält ont i huvudet... de brukar inte hända allt för ofta.... La mej ganska fort efter att jag kommit hem... i morse ringde väckarklockan... jag hade fortfarande ont i huvudet, värre till och med. Dessutom var de kolsvart överallt, o givetvis kan man inte få fram nå vatten när pumpen inte går. Jag väntade o väntade på att kranen skulle pressa fram några droppar så jag kunde ta treo i alla fall.... Efter en stund insåg jag att det var dags att ge upp o ringa o sjukskriva sej. Man kan inte jobba med sådan huvudvärk, de går inte. Men ack va de tog emot, dels för att jag vet hur körigt de blir när någon sjukskriver sej på morgonen, o dels för att jag går miste om fina pengar idag, annandagen som det ju är. Men men... vad kan man göra?

Jag sov en bra stund till... När jag sedan släpade mej upp, ut med hundar, matade får... höns o kaniner så blev jag rejält förvånad när jag upptäckte nåt i Ninis bur. (kaninhonan) Hon hade bäddat... med råge! Halva buren var täckt av hennes vita päls.... Men.... tänkte jag... va händer här? Dom parade ju sej när vi precis fick dom, men det blev ju inget. Sen har jag inte släppt ihop dom mer, eftersom jag ju inte var beredd på att Bampe Stampe skulle vara så snabb på att hoppa på henne. Så hur har detta gått till? Jag antar att min käre sambo är skyldig till detta... för jag har då inte släppt ihop dom. Men där låg dom iaf.... 4 små nakna korvar... en skrutt var tyvärr inte i livet, men dom andra verkade pigga. Mamman verkar trött, men ok...
Tittar till dom med jämna mellanrum... men vill inte störa för mkt....
Kort kan ja lägga upp så småningom :)

Nu ska jag förhöra min karl om detta.... få se va han har å säga hehe....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar