torsdag 22 december 2011

alldeles alldeles underbaaart....

Ja... så känns det just nu. Det är snart jul, å iår känns allt mkt mysigare o bättre än förra året. Jag ska jobba hela julhelgen, men det är helt ok. Vi kommer hinna mysa med nära o kära ändå. Vi har dessutom väldigt mysigt på jobbet med! Igår hade jag körlektion i stan, den for jag o min käre far till marieberg. Jag handlade de sista julklapparna, även lite till mej själv hehe. Jag köpte jättefina örhängen och ett armband jag ska ha på julafton. Jag har nog aldrig köpt ett armband i hela mitt liv hehe... Nu sitter jag här.. eller snarare ligger.. men en nyinköpt filt om benen... brasan sprakar i köket. Fly sitter på min höft.. Dottie ligger på midjan.. o resten av hundarna är utspridda kring mej i soffan. Idag ska vi hugga gran... o pynta den.... Vi ska börja förbereda julmaten... lägga in lite sill... jag ska göra mitt vegetariska... ja, vi ska ha de lite mysigt helt enkelt...

Å på tal om mysigt. Igår kväll gick vi en kvällsrunda i mörkret. Här finns ju inte direkt några gatlyktor... det snöade, hundarna var galna som vanligt när de snöar... o det var alldeles knäpptyst.... det blir alltid så tyst när det snöar... så där gick vi.. händerna i stora bylsiga vantar... men ändå hand i hand... o man kände sej sådär... lycklig....

När jag tittar på min lilla Kellie blir jag oxå väldigt lycklig...
Hennes bröstvårtor har blivit JÄTTESTORA och rosa..
Hon borde vara i 4e veckan nu.. o har förhoppningsvis nåt i magen :)

Pixie är väl bara FÖR söt?!?!


Fårskallarna är oxå rätt söta :)

Myspys är det överallt här... o jag känner mej lycklig o nöjd med livet för tillfället :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar