måndag 11 februari 2013

Dags för ett lite gladare inlägg kanske...

I skrivande stund sitter jag och längtar efter våren...
Jag känner mej peppad för träning och tävling!
Jag och några fler kommer troligtvis starta upp en spårgrupp igen, det kommer bli kanon!
Sugen på att gå lite anlagsprov iår! Å några som ja definitivt kommer börja träna med är ju Hollie och Mindie. Dom har ett stort viltintresse, och jag hoppas på att dom är lika duktiga på att spåra som sin mor.
Maja vore också roligt att få till anlagsprov med, så det skall vi nog ordna.

Annars längtar ja ju efter alla utställningar, och att få se mina tjejer utvecklas.
Har redan avelsplaner för dom.. och känner mej hoppfull!

Zorro har varit på en inoff utställning den 3e februari.

"Ettårig hane. Vackert format huvud. Bra öron. Fin blick, bra bett och pigment. Tillräcklig hals. Stark rygg. Bra svans. Bra vinklad stomme. Korrekt hårlag. Mycket trevligt temperament. Rör sig väl."

"HP 3e plac utav 4 vuxenklass. Supernöjd med visandet idag :) duktig kille!"
Skriver Eleonore, och jag säger GRATTIS!!! och är jätteglad över att det går så bra för er/oss! :-)

Det är givetvis fortfarande väldigt väldigt tomt efter min älskade Kellie, men jag kämpar på.
Fick hem en canvas förstoring/tavla på henne förra veckan. Den är superfin!
På nåt vis gav det mej en slags inre frid. När hon hamnade på väggen i vardagsrummet kändes det som att hon var med. Tavlan är så härligt levande också, o färgerna är starka. Den känns nästan verklig, jag älskar den! Nu väntar jag bara på att få brev från strömsholm om att jag får hämta hem min älskling...
även om det blir i en urna, så kommer det kännas bra....
Jag vill ha hem henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar