torsdag 2 februari 2012

Lite allmänt....

På valpfronten är allt lugnt.. Mamma Kellie verkar hämta sej bra. Såret läker fint, hon äter bra, kissar o bajsar bra samt sköter dom små bra såklart! Hon börjar däremot bli VÄLDIGT pigg, o det tror jag det... hon får ju bara gå kopplad.. o bli rastad korta stunder. Får inte ens gå ner för trappen... så hon har endel spring i benen nu! Men det känns givetvis skönt att se att hon är så pigg! Alla valpar äter bra och går upp i vikt som dom ska, vilket också känns väldigt skönt!

Kellie är ju numera väldigt bortskämd, vilket ja tycker hon bör vara ;) Jag kan knappt minnas tiden när hon var överviktig, som hon ju var en period innan hon blev parad... lyckligtvis fick jag ju henne i fin form innan allt det här. Känns lite lustigt att ge henne "high energy" mat nu, med lite extra fil o ibland ost på... ;) Gotti gott! Dessutom har hon börjat smyga upp i sängen när vi somnat, igår väckte hon mej med att "bädda" på min kudde o trycka upp sej bredvid... Skönt att ta en paus från barnen kan ja tänka mej ;)

Häromdagen tog jag o gubben en tur med enbart Maja o Flame ner till kohagen... Det var ju jättemkt vatten där i höstas å nu är allt som en stor fryst sjö. Gubben provade att åka lite skridskor å Maja o Flame levde livet! Skönt att skämma bort dom ibland, hundarna behöver lite "ensam tid" med husse o matte, Dessutom kan Maja o Flame härja på ett annat vis när inte dom små är med...


Maja spanar.....

Dom hittade en pinne som satt fast i isen...
Kämpade för att försöka få loss den men se de gick INTE! Söta var dom iaf....

Flame sträcker på benen....

Full fart!


Mina raringar...
Det blev två väldigt nöjda hundar efteråt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar